Téli arcápolási rutin

Emlékszem, tini koromban nem igazán foglalkoztatott a bőrápolás, ahogy a legtöbben én is azt gondoltam, hogy bőven elég, ha valami erős "pattanástalanítóval" nekiesem a bőrömnek majd jól rásminkelek, hogy addig se látszódjanak a csúnyaságok, amíg el nem múlnak. Ettől persze nem igazán akart változni a bőröm állapota, amin az egyetem és a stresszes vizsgaidőszakok sem segítettek sokat. Aztán elkezdtem többet törődni a bőrömmel és némi utánajárás során kiderítettem, hogy bizony a problémás, pattanásos bőrnek is szüksége van az ápolásra és hidratálásra, főleg, ha vízhiányos, mint az enyém. Szerencsére mostanra eljutottam oda, hogy normál-kevert típusba tartozik a bőröm, ami szerintem több dolog együttes hatásának köszönhető.



Először is fontos egy következetes, jól felépített arcápolási rutin kialakítása reggel és este. Reggel én egy kíméletesebb arclemosót használok (Avon Planet Spa fehér teás lemosó), hiszen ekkor nincs szüksége a bőrömnek erős tisztításra. Ezután általában áttörlöm az arcomat a Bioderma Sébium micellás vízzel, majd felviszem az Avon Nutra Effects ragyogásfokozó nappali arckrémet. Ez segít egészségesebbnek és kipihentebbnek mutatni a bőrömet és kellőképp hidratálja. Óvatosan kell bánni vele, mert sminkelés előtt nem jó túl sok arckrémet használni.

Az esti sminklemosás után erősebb tisztításra van szüksége a bőrömnek, hiszen egész nap sminket viseltem, mindenféle piszok és baci került az arcomra, ilyenkor szeretem mélyebben megtisztítani a pórusokat. Ehhez mindennapos használatra a Garnier Pure Fruit Energy arcradírját használom, amiben nagyon finom szemcsék vannak, ezért nem túl durva a bőrhöz. Ha egy kicsit alaposabb tisztításra vágyom, akkor a Lush Dark angels arcradírját veszem elő, erről itt írtam részletesen. A pattanásos, problémás bőröm megmentője az Akneroxid 100 mg-os gél, amit most már nem használok minden nap, csak alkalomszerűen, amikor egy kicsit rosszabb állapotba kerül a bőröm. Tulajdonképpen az ebben található benzoil peroxid hozta rendbe a bőrömet. Amióta ezt használom (ez a 3. vagy 4. tubus) teljesen letisztult a bőröm, persze közel sem tökéletes, de a korábbiakhoz képest óriási változást sikerült vele elérnem. A termék egyébként vény nélkül kapható a patikában, de nagyon óvatosan kell bánni vele az elején, mert rettentően szárít (főleg ez a magas koncentrátumú), szemkörnyékre pedig egyenesen tilos felkenni, mert másnap meg fogtok őrülni tőle. Ezt leszámítva fantasztikus termék, idővel a bőr is hozzászokik és - a hatékonyság csökkenése nélkül - már nem fog szárítani vagy égetni. 
Szemkörnyékápolónak az Avon Anew Ultimate 7S két lépcsős termékét használom és eddig teljesen elégedett vagyok vele, erről is írtam korábban, ezt itt tudjátok elolvasni. Éjszakai krémként eddig a Helia D pándi meggyes felépítő krémet használtam, de ez fogyóban van, így nemrég beszereztem az Eveline bio argánolajos éjszakai koncentrátumot. A krém a kedvező ára ellenére eddig nagyon jól teljesít, megfelelően hidratál, nem okozott pattanásokat és hamar beszívódik. Argánolajat, szőlőmagolajat és ginzenget tartalmaz, e mellett 12 gyógynövényből álló koncentrátum is található benne. 
Bár az arcápolók nagymértékben hozzájárulnak a bőr megfelelő táplálásához, nagyon fontos, hogy belülről is táplálni kell. Egyfelől fontos a megfelelő folyadékbevitel (2-3 liter víz/nap), másrészt érdemes sok gyümölcsöt, zöldséget fogyasztani és reggelente egy pohár citromos vízzel indítani a napot (főleg problémás bőrűeknek). Ez nem csak az emésztésnek, de a bőrnek is jót tesz, kitisztítja és fertőtleníti azt. Ha tehetitek időnként igyatok meg egy-egy zöld turmixot vegyes gyümölcsökből, zöldségekből, így télen ez egyébként is jót tesz a megtépázott immunrendszernek. 

Nektek hogy néz ki az arcápolási rutinotok?

CONVERSATION

2 comments:

Anonymous said...

Én azon vagyok már egy ideje, hogy kialakítsak egy normális arcápolási rutint, de valamiért még nem sikerült, mindig változnak a termékek, amiket használok. Talán azért vagyok bajban, mert a rendszeres sminkelést sem kezdtem túlságosan régen, nagyjából egy évvel ezelőtt, és azelőtt nem volt szükségem igazán nagy rutinra, csak arcmosásra és hidratálásra. Sajnos mióta sminkelek a bőröm csúnyább, mint azelőtt volt(és a vizsgáim is csak rontanak a helyzeten), így méginkább szükségem van egy működő rutinra. Jó volt ezt a bejegyzést olvasni, egész biztosan ki fogok néhány terméket próbálni. :)
Ági

Audrey80 said...

Nekem nagyon minimál, reggel Biodermával lemosom, Bioderma fényvédő+Bioderma krém, nekem érdekes módon a nagyon zsíros bőrömre a rózsaszín vált be, a zöld termékcsalád egyáltalán nem, kiragyultam tőle, pedig próbáltam két krémet és a vizet is. Este Babylove arclemosó, micellás víz, Bioderma krém, ennyi. 2-3 naponta hámlasztás, pattanások ellen. Igazából nyáron is ennyi a program, csak akkor nappalra nem kell hidratáló. Eddig Paula's Choice AHA hámlasztót használtam, most kipróbálom a BHA-t a mindennapokra, eddig csak kis mintáim voltak, de azok is beváltak.

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...