Maradékból finomat! - Kacsacomb diós mandarin salátával, meggyes balzsamecetes szósszal

Gondolom sokatoknál volt az ünnepi menü része a kacsa, ahogy nálunk is. A megmaradt falatok jó alkalmat kínálnak arra, hogy egy egészen új receptet alkossunk belőlük. Az előző napokban annyi nehéz ételt és süteményt ettem, hogy ma már úgy éreztem, jobban esne valami könnyed, mégis ízletes saláta. Így jött az ötlet, hogy a meglévő hozzávalókból alkotok valamit és ehhez felhasználom a maradék kacsacombot is.

A recept egyébként hasonló ételek alapján állt össze a fejemben és nagyon egyszerű elkészíteni. Maximum negyed óra alatt megvan az egész.
 Elsőként elkészítettem a salátát: fejes saláta leveleket apróra tépkedtem, meglocsoltam egy kevés olajjal (én mogyoróolajat használtam, de olíva vagy napraforgó is megteszi), 1-2 mandarint cikkekben rádobáltam, hozzáadtam egy kis fej lila hagymának a felét apróra vágva (a másik fele később kell!), egy kis feta sajtot morzsoltam rá és végül rákerültek a karamelizált diódarabok. Ez utóbbit is nagyon egyszerű elkészíteni: felhevítettem a serpenyőt, beleszórtam a maréknyi diót, kicsit megpirítottam és egy kevés mézet adtam hozzá (kb. 1 ek.), ez szépen megolvad a dión és amikor kihűl akkor ragacsos, édes mázt képez rajta. 

A kacsacombot mikróban felmelegítettem és kis falatnyi darabokra vágva a saláta mellé helyeztem és leöntöttem a meggyes balzsamecetes szósszal. A szószhoz a korábban használt serpenyőt használtam. Elsőként kicsit megpirítottam a maradék lila hagymát, majd hozzáadtam 2 evőkanál balzsamecetet és kb. 2-3 evőkannyálnyi magozott meggybefőttet (kis lé is kerülhet hozzá).

A fent leírt recept egy kacsacombból készült, egy személy részére, ennek megfelelően írtam le a többi hozzávalót is!

CONVERSATION

5 comments:

Babus said...

Aww nagyon jól néz ki:)

Juctus said...

Hú ,nagyon jól néz ki :P :)

(www.beautybyjuctus.blogspot.com)

Barta Veronika said...

Guszta. :)

Netti (Szütyő blog) said...

Nagyon jól néz ki, nyámi :) Ma mi is csak maradékokat eszünk :D

Réku said...

...éhes lettem... :)

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...