Diéta tapasztalatok napról napra - Szőlőnap

Mostanában egyre többször kívánom a csokit és az egészségtelen kajákat, folyton fáradt vagyok, keveset alszom. Ez így nem mehet tovább (a reggeli mérlegelés sem dobta fel a kedvem, de sebaj). Azt találtam ki, hogy első körben egy hétig minden nap másféle gyümölcsöt helyezek előtérbe illetve tartok majd egy zöldségnapot is. Utána pedig megpróbálok jobban odafigyelni, elhagyni a finomított szénhidrátokat, esetleg a vacsit is kihagyom. Ezt még kitalálom addig. Az egy hétbe a következő napokat tervezem: szőlőnap, szilvanap, almanap, sütőtöknap, bogyós gyümölcs nap (ez még képlékeny), körtenap, zöldségnap. Mellette odafigyelek a folyadékbevitelre (tea, víz), nem iszom kávét , próbálok többet aludni és a fentieken kívül mást nem eszem napközben. Remélem feltöltődik a szervezetem vitaminokkal, frissebb leszek és talán pár kiló is lemegy. Ja és szeretném, ha a bőröm is egy kicsit kitisztulna. Tudom, kicsit "drasztikusnak" tűnhet, de úgy érzem jó lesz. A mai nap a szőlőé :)


 

  • A szőlő tápértéke igen magas, mivel 15-20% cukrot tartalmaz. Ennek az egyik fele szőlőcukor, a másik fele gyümölcscukor. Mindkettő gyorsan felszívódik a szervezetben és energiává alakul át.
  • Jelentős mennyiségű A-vitamin található benne, ennek segítségével megelőzhető a különböző szembetegségek kialakulása, és E-vitaminnal megtámogatva hozzájárul az egészséges méhnyálkahártya működéséhez.
  • A szőlőben nagy mennyiségben fellelhető B-vitamincsoport tagjai fontos szerepet töltenek be az ideg- és izomsejtek közötti ingerületátvitelben, a vörösvérsejtek és az oxigént szállító vérfestékek képződésében. Hiányuk miatt fáradtság, koncentrációs zavar, ingerlékenység és izomgyengeség alakulhat ki.
  • A gyümölcs magas C-vitamin-tartalma növeli a szervezet ellenálló képességét, és elnyomja az energiacsökkentő gyulladásos folyamatokat.
  • Mivel jelentős E-vitamin forrás, antioxidáns hatása révén segít semlegesíteni azokat a káros anyagokat, amelyek az anyagcsere-folyamatok melléktermékeként keletkeznek. Sejtmegújító és öregedésgátló hatású.
  • Nagy mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat: nátriumot, káliumot, kalciumot, fluort, foszfort, vasat és magnéziumot.
  • A szőlő gyakori fogyasztása élénkíti a bél- és veseműködést, hatásos érelmeszesedés, húgysavlerakódás és köszvény ellen is.
  • Gátolja az allergiát okozó vegyületek termelődését, ezáltal enyhíti az allergiás megbetegedések tüneteit.
  • Csersav-tartalmának köszönhetően segít emésztési problémák esetén is.
  • Csökkenti a fogkőképződést és a fogíny-gyulladást, mivel pusztítja a baktériumokat. 
Magas cukortartalma miatt kevesen gondolnák, hogy a szőlő ideális alapanyaga lehet a rövidtávú fogyókúrának. Pedig magas rosttartalmának köszönhetően javítja az emésztést és elősegíti a zsírok lebontását. Mindössze arra kell figyelni, hogy mivel kombináljuk: önmagában, vagy valamilyen fehérjeforrással kiegészítve fogyasszuk. A szőlőnap alatt több étkezésre lebontva 1-2, esetleg 2,5 kg szőlőt fogyasszunk el, és ne együnk hozzá semmi mást. Ezzel napi 0,5 kg fogyás érhető el. A monodiéta az egyféle táplálékbevitel miatt pihenteti a gyomrot, az emésztőrendszert. A magas rosttartalom miatt tisztulnak a bélfalak, a szőlőben található vitaminoknak, ásványi anyagoknak és a víznek köszönhetően a kúra jótékonyan hat a bőrre, a vesére, a májra és a bélrendszerre. 



 Kb. 8 órát aludtam, de nem sok kedvem volt felkelni, mégis szép lassan elindult ez a nap. Csináltam egy zöld teát (kávé híján), de nem volt időm meginni, csak kortyolgattam belőle. Ettem egy kisebb fürt szőlőt, elkészültem és elindultam, persze gondosan ügyeltem rá, hogy az előre bekészített kb. 1-1,5 kg szőlőt otthon ne hagyjam :) A nap folyamán szépen megeszegettem a magammal vitt szőlőt, de délutánra már kicsit meguntam és kezdtem éhes lenni. Próbáltam több vizet inni, ami segített. Sajnos a szőlőm nem volt túlzottan édes, valószínűleg ezért nem kívántam már többet enni belőle. A nap végére kicsit elfáradtam, kicsit éhes is lettem, de azért nem panaszkodom. Nem volt olyan vészes. 


 


CONVERSATION

0 comments:

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...