Gundel palacsinta

 Még korábban soha nem kóstoltam és nem is készítettem el a híres Gundel-palacsintát. Épp itt volt az ideje. Őszintén szólva engem a Somlóira emlékeztet az íze. Nagyon édes és tömény, de különleges, az biztos.

 
Hozzávalók: 8 db palacsinta. Töltelék: 15 dkg darált dió, 5 dkg darált mogyoró, 2 dl. tejszín, 3 evőkanál cukor, 1 vaníliás cukor, kevés rum, egy csipet fahéj. Csokoládé máz: 100 g keserű csokoládé, 2 tojássárgája, 1 evőkanál vaj, 1,5 dl tej, 2-3 evőkanál cukor, 1 vaníliás cukor, 2 csapott evőkanál kakaópor, 3 evőkanál rum vagy rumaroma, 4 dkg vaj.


A töltelék hozzávalóit lábosba tesszük, majd lassan felforraljuk. 2-3 percig főzzük, majd langyosra hűtjük.
A mázhoz a tejet felmelegítjük, majd hozzáadjuk a csokoládét. Mikor felolvadt benne a csoki, hozzáadjuk a cukrot, a kakaóport és a rumot/rumaromát. Lehúzzuk a tűzről. A tojás sárgáját állandóan kevergetve a forró mártáshoz keverjük. A végén hozzáadjuk a vajat, ettől lesz szép fényes. 
A palacsintákat megtöltjük a diós krémmel, tálra rendezzük. A felét megszórjuk porcukorral, a másik felére pedig csokoládé mártást öntünk. Darált dióval megszórva tálaljuk.


CONVERSATION

6 comments:

mézeskalács said...
This comment has been removed by the author.
Ivett Bicsák said...

Én nagyon szeretem! : ) Lehet én is megpróbálkozok vele itthon! : )

L said...

Nagyon jól néz ki :) Gondoltam is az utóbbi időben, hogy milyen rég ettem már...meg kéne csinálnom nekem is...

Njoythestyle Reni said...

Jól van, tedd csak tönkre az ember lányát ilyen finom receptekkel amikor üres a pocakja! :) Nagyon-nagyon guszta a képeken, ha marad akkor azt küldd el nekem nyugodtan :D
Pusza: Reni

Gabica és Zsuzsa said...

Nagyon jól néz ki, ügyes vagy!

Niki said...

Még én sem kóstoltam soha gundel palacsintás, de ez annyira jól néz ki, én is ki fogom valamikor próbálni!:)

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...