Smink - Mommy makeup

 
A minap éppen azon gondolkodtam, hogy túl kellene lépnem az átlagos terméktesztes bejegyzéseken és valami érdekesebbről írni. Aztán nem sokkal későb eszembe jutott, hogy tök jó lenne megosztani veletek, hogyan változott a szépségápolási rutinom mióta anya lettem. Ez tipikusan olyan téma, amiről nem nagyn láttam még máshol bejegyzést, pedig nagyon szívesen olvasnám én is, hogy kinek hogy változott a korábbi napi rutinja. 

Mindig is tudtam, hogyha egyszer gyerekem lesz, akkor is szeretnék - amennyire lehet - adni magamra, egyrészt, mert így én is jobban érzem magam a bőrömben, másrészt, mert szerintem fontos, hogy megmaradjunk a korábbi női szerepünkben a párunk szemében is és ne csak anyák legyünk. Persze egy kisbaba akár akarjuk, akár nem, megváltoztatja a legapróbb hétköznapi szokásainkat is, hiszen mostmár alkalmazkodni kell hozzá és az ő igényeihez, napirendjéhez (már ha lenne ilyen, mert nálunk még nincs).

Bizonyára minden gyerek más és más, de az eddigi tapasztalataim alapján nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek 5-10 perce se legyen arra a nap folyamán, hogy egy kicsit rendbe szedje magát, fürödjön, hajat mosson vagy éppen feldobjon egy alap sminket. Természetesen nem mondom, hogy enélkül nem nézhet ki jól valaki, mert aki jól érzi magát a bőrében ezek nélkül, annak szíve joga, én viszont jobban szeretek frissen mosott hajjal és legalább egy minimális sminkben megjelenni.

Természetesen, ha itthon vagyok, akkor nem viszem túlzásba a dolgokat, ilyenkor tényleg csak egy minimális sminket dobok fel, hogy ne ijedjek meg magamtól, ha tükörbe nézek. Ez nálam alapozó, korrektor, szemöldökceruza, szempillaspirál és színezett ajakbalzsam. Néha ehhez felteszek egy kis bronzosítót/pirosítót is.
Ha elmegyek itthonról - mondjuk attól függ, hogy hova és mennyi időm van előtte -, akkor az alapozó előtt fel szoktam vinni a Catrice Light correcting serum primert 010 - Candlelight), ami szép, egészséges fényt ad a bőrnek. Erre kerül a Rimmel Lasting Finish Breathable alapozó (103 - True ivory árnyalat), amit az applikátorával viszek fel a bőrömre és egy ferde kabuki ecsettel eldolgozom. A bőrhibák eltüntetésére a Catrice camouflage korrektort (010 - Ivory) használom évek óta, a szemem alá pedig a Catrice Camouflage rózsaszín árnyalatú krémkorrektort vagy a Liquid camouflaget (007 - Natural rose) szoktam felvinni. (Durvább napokon mindkettőt!)
Az arcsminket egy áttetsző púderrel szoktam fixálni, amihez legtöbbször az Avon Magix HD finish púdert vagy a Catrice Prime and Fine púdert (010 - Translucent) használom. Hogy egy kis színem is legyen, a Pupa Contouring & strobing ready 4 selfie palettát, ebből is a két sötétebb árnyalatot szoktam felvinni az arcomra, a homlokomra és az áll vonalára. Az utóbbi hetekben a kedvenc pirosítóm a Pupa like a doll pirosító 102-es árnyalata.
A szememre általában vagy a bronzosító/kontúrozó színt, vagy egy barnás árnyalatot szoktam felvinni, mind például ez a Milani mono szatén matt szemhéjpúder (003 - Bella Cappuccino), a belső szemzugba illetve a szemöldökcsontra pedig a Pupa Vamp! monoját használom legtöbbször (003-as árnyalat). Ha itthon vagyok, akkor a szemöldökömet csak a Catrice szemöldökceruzájával (Brow-n-eyed peas) erősítem meg, de ha elmegyek valahova, akkor szeretem, ha egy kicsit erősebben van kiemelve a szemöldököm, ekkor a Rimmel Brow this wayt veszem elő (003 - Dark brown). Ha van időm, akkor a szememet az Avon Mark szemceruzával (Intense brown) vagy az Avon Luxe szemhéjtussal (Black luxury) kontúrozom. Szempillaspirálként a Maybelline The colossal volum' express illetve a Maybelline total temptation szokott előkerülni. Mindkettőt nagyon szeretem, a Colossal szépen szétválasztja a pillákat, míg a total temptationnek - bár egy kicsit sok festéket vesz fel-, nagyon szép, sötét fekete színe van és még jobban kiemeli a szempillákat, mint a Colossal.
Az ajkaimra ahogy említettem, itthon leginkább ajakbalzsamot használok, ha egyáltalán felkenek bármit. Ez főleg a Labello Blackberry shine színezett ajakbalzsamja vagy a L'occitane cseresznyevirágos, színtelen terméke. Ha valahova megyünk, akkor előfordul, hogy a Labello helyett valami élénkebb színre vágyom, ilyenkor szoktak előkerülni a folyékony rúzsok, ami kisbaba mellett is viszonylag praktikus viselet, mert tartós, nem kenődik és mégis nagyon jól mutat. A legújabb kedvenceim a Bourjois Rouge Edition Velvet 06 - Pink pong és az Avon Mark TKO árnyalata, de nagyon szeretem a Lovely K lips Pink Poison vagy a Rimmel stay matte 210 - Rose and shine rúzst is.
Az alábbi képen pedig egymás mellett láthatjátok az előtte, utána képeket. Azt hiszem így érthető, hogy miért nem szeretek smink nélkül lenni. Sajnos a bőröm - terhesség és hormonok ide vagy oda alapjában véve nem változott és ugyanolyan problémás, mint volt. Hozzáteszem itt még egész jó állapotban van, vannak ennél sokkal rosszabb időszakok is. Az itthoni sminknél a labellot, az utcainál pedig az Avon Mark TKO-t használtam.


CONVERSATION

4 comments:

Fanni said...

szuper poszt volt! :) ugyan nincs gyerekem, és perszepersze, könnyen magyarázok erről, szokták nekem mondani az anyukák, de komolyan nem értem, hogy miért fogja valaki az általános igénytelenségét a gyerekre. és nem arra gondolok, ha éppen smink nélkül, összefogott hajjal megy el a tescoba. hanem mikor már látványosan 3 hónapja nem jutott el a hajfestékes ecsetig, és ott virít a 18 centis lenövése az amúgy 2 hete nem mosott haján. és ez csak egy példa volt a környezetemből. mert neki gyereke van. hozzáteszem, pici babája van, akik jobbára elég sokat alszanak, de még ha nem is alussza át a napot, akkor is.. könyörgöm, mi az az 5 perc, míg megmossuk a hajunkat?!:) örülök neki hogy a baba mellett is jut időd a blogra, hiszen nem sok helyen olvasni ilyen témákról. (mármint hogy a baba melletti sminkrutin és hasonlók) jobbára ha baba van, akkor már csak a kakis pelusok és a dackorszakok a témák. :D ha valaha lesz gyerekem (belátható időn belül úgysem.. :DD) akkor szeretnék én is így élni: persze, első a gyerek, de mellette szeretném megtartani azokat a dolgokat az életemben, amiket szeretek csinálni, és igen, többek közt a sminkelés is az. menő anyuka lennék babával és fekete füstös szemekkel, ahogy amúgy is szeretek kinézni a hétköznapokon... :DD

Anonymous said...

Teljesen egyetértek! Nekem ma három hetes a kisfiam. Sajnos a terhesség utolsó hónapjától kezdve erősen aknés lett az eddig probléma mentes bőrőm a hormonok miatt, ami azóta sem változott. De teljesen egyetértek abban hogy jó, ha az ember odafigyel magára ... nemcsak a párja miatt , hanem saját maga miatt is. Csak így tovább! :)

Csipkelány said...

Köszönöm, nagyon kedvesek vagytok :) Egéybként én azért nem értem ezt a "nincs időm semmire" dolgot, mert azért jó esetben ott van a férj/apuka is, aki azért, ha nem is nonstop, de néha napján tud 20 percre vigyázni a babára, amikor tényleg el lehet intézni egy hajmosást/festést stb. :) Vannak dolgok, amiket én is elhagytam egy időre, mint pl. a körömfestés (nyúlkálnom kell a baba szájába), de ezt is meg lehet oldani pl. azzal, hogy az ember kipolírozza a körmeit meg ugyanúgy ápolja a kezét és a körömágybőrt.

Anonymous said...

Imadom olvasni a blogod Dalma! Nagyon hianyoznak a videoid, remelem hamarosan ujra latlak a youtubeon !:) Tovabbi szep napot Nektek!:)

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...