Esős napok

Mikor ma reggel felkeltem és kinéztem az ablakon, az első gondolatom az volt, hogy nem akarok dolgozni menni, hanem otthon maradok, beteszek egy karácsonyi filmet, magamra húzom a takarómat, gyertyát gyújtok és egy forró kakaóval a kezemben fekszem a meleg szobában. Ezt persze nem tehetem meg, de jó volt róla ábrándozni. Ráadásul erről mindig eszembe jut a karácsony, így gondoltam - bár nincs karácsony- megosztom veletek a karácsonyi kérdésekre adott válaszaimat.
Íme:

1. Csomagolópapír vagy ajándéktasak?
Csomagolópapír! Szeretem szépen becsomagolni az ajándékokat. Masni, egyéb díszítések. Az ajándéktasak is jó, néha én is használom őket, de a csomagolópapír sokkal személyesebb és kreatívabb.

2. Igazi fa vagy műfenyő?
Igazi. Lehet, hogy sokan szólnak most ellenem, hogy támogatom a fák kivágását, de szerintem azt nem kellene elfelejteni, hogy ezeket a fákat direkt erre a célra nevelik. Ráadásul imádom a karácsonyfa illatát (bár sajnos csak a lucfenyőnek van az a jellegzetes fenyő illata és mi újabban normann fenyőt veszünk, mert az tartósabb). A műfenyő szerintem illúzióromboló. Aki pedig védi a fákat, vehet cserepeset is, amit kiültethet, vagy akár asszem vissza is lehet ma már vinni őket.


3. Mikor díszited fel a fát?
24-én, valamikor a nap folyamán. Mivel még a családommal élek, ezért ez a feladat rám hárul, nem is kell rejtegetni J Anyukám süt, főz, apukám gondoskodik a zenéről én meg dudorászok és díszítek. Majd, ha gyerekem lesz, éjjel fogom, amikor már alszik.

4. Mikor „bontod le” a fát?
Változó. Nem tartjuk a vízkereszthez magunka (asszem akkor szokták, nem?). Általában, amikor időm engedi és kezd nagyon potyogni vagy elszáradni, de még januárban a szülinapom előtt (23-án van).
5. Szereted a tojáslikőrt?
Annyira nem. Nekem túl édes, de azért megiszom.
6. Kedvenc ajándékod, amit gyerekként kaptál?
Mikor kislány voltam egy kis házban laktunk, aminek széles ablakpárkánya volt, általában oda vagy a karácsonyfa alá kaptam sok apró ajándékot, mindet nagyon szerettem. Különösen az tetszett, hogy így oldották meg a szüleim. Talán, ha mondani kellene valamit, az első „felnőtt” biciklim volt a legnagyobb tárgyi ajándék, aminek nagyon örültem.

7. Van „betlehemed”?
Nincs. Egyéb díszeket szoktunk kitenni, de betlehemeset nem igazán.

8.Kinek a legnehezebb ajándékot venni?
Egyértelműen a férfiaknak (apukámnak, páromnak). Sosem tudom, minek örülnének igazán.

9. Kinek a legkönnyebb ajándékot venni?
A velem egykorú lányoknak (barátnők, unokatesóm). Nagyjából ismerem az ízlésüket és hogy mit szeretnek, ezért nem nehéz eldönteni, mivel én is lány vagyok, itt nem nagyon lehet melléfogni. Mi a „mütyűröknek” is tudunk örülni. (Szerintem a pasik ezzel nem nagyon tudnak mit kezdeni.)

10. Legrosszabb karácsonyi ajándékod?
Nem tudom. Kaptam olyat, aminek annyira nem örültem, de nem éltem meg tragikusan. Talán egy fekete táska, amit nagyon szerettem volna (mármint nem egy konkrétat, csak egy szépet), e helyett kaptam egy elég csúnyát :S Mondjuk hamar tönkrement, mert azért hordtam.

11. Elektronikus vagy postai képeslap?
Hmm. Mindkettő. Szeretek elbíbelődni és akár saját képeslapot is gyártani és feladni postán, de max. a rokonoknak, közeli ismerősöknek. Már a posta is olyan drága lett. Mostanában sajnos nincs időm erre a vizsgaidőszak miatt.
12. Kedven karácsonyi film?
Nincs konkrét. Sokat szeretek, ami nem gagyi és inkább a meghittséget idézi, nem annyira vígjáték. Pl. Holiday. Ezenkívül szeretem a régi (századfordulós) karácsonyi filmeket, amolyan Váratlan utazás, Anna feelingeset, amikor még lovas szánnal jártak a nagy hóban. J


13. Mikor kezdesz vásárolni?
Általában napokkal, hetekkel korábban. Régen volt, hogy 1-2 hónappal előtte megvettem az ajándékot és nem bírtam kivárni és odaadtam J Ma már általában december elején, közepén beszerzem, ami kell.

14. Ajándékoztál már tovább karácsonyi ajándékot?
Persze. Általában dísztárgyakat, ami nem annyira személyes ajándék volt.

15. Kedvenc karácsonyi étel?
Hmmm…étel közül: párolt lilakáposzta valami husival. Süti: mákos bejgli és tavalyelőtt megsütöttem életem első flódniját, ami isteni lett, úgyhogy azt is fogom még készíteni.

16. Színes vagy sima fények?
SIMA!!! (sárga/fehér).

17. Kedvenc karácsonyi dal?
Nincs konkrét. Spanyol gyerekdalok (pl. Peces en el río), énekelhető dalok: All I want for Christmas, és a klasszikusok is. J Inkább a vidámabbak.

18. Elutazol karácsonykor vagy otthon maradsz?
Eddig mindig otthon voltunk szenteste, 25-26-án pedig rokonlátogatás van.

19.  Csillag vagy angyalka csúcsdíszed van?
Volt ez is, az is, most sima „csúcsos” van.

20. Mikor nyitod ki az ajándékokat?
Este, vacsi után szoktuk, közösen.

21. Legidegesítőbb dolog ebben az időszakban?
1.      Ha nincs hó karácsonykor. 2. A vizsgaidőszak pont ekkorra esik és nem tudom élvezni miatt annyira a karácsonyt. 3. A sok ember, akiktől lépni sem lehet a boltokban.  
U.i.: Azt hiszem este vagy holnap délelőtt mégiscsak kakóval fogok filmezni :)






CONVERSATION

0 comments:

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...