Hello Június!

Akik követnek Instagramon, azok bizonyára tudják, hogy a május elég vegyes hónap volt számomra. A hónap elején sajnos édesapám kórházba került, mert spontán légmellet kapott. Egy hét után úgy tűnt, hogy stabilizálódott az állapota, de sajnos éppen csak hazavittük szombat reggel, délután a mentő vitte vissza a kórházba, mertmegint fulladni kezdett és ezúttal sajnos mind a két jobb oldali tüdőlebenye összeesett, ezért a korábbi egy helyett két csövet is be kellett vezetni a mellkasába. Ezúttal további két hetet töltött benn, miután az orvosok kiírták műtétre, mert a tüdő nem akart magától megtapadni. Végül a műtét előtt pár órával a tüdő csodával határos módon magától kitapadt, így a műtét elmaradt. Meg kell, hogy mondjam, vegyes érzésekkel fogadtam a hírt, a kezdeti megkönnyebbülés után kicsit megijedtem, hogy mi lesz, ha megint otthon lesz rosszul és esetleg egyedül lesz, nem lesz, aki segítsen, de szerencsére szerencsére az orvosok is csak alapos megfigyelés és többszöri kivizsgálás után engedték haza és jelenleg is otthon van és jobban érzi magát. 

A hónap második fele szerencsére nyugodtabban telt, így jobban tudtam a szakvizsgára készülésre és az életmódváltásra koncentrálni. 

Fő célok májusban ezek voltak: 

1. Lélek - sok közösségi programot szervezni, barátokkal találkozni
Ez részben megvalósult, bár nem olyan sokszor, mint ahogy azt szerettem volna, de így is sikerült többek között unokatesómmal egy csajos nap keretében ellátogatni a Blue Velvet Showroomba, aztán a Vintage Gardenbe ebédelni. Többször voltunk barátokkal sörözni és lassan beindul a sörfesztiválok szezonja is, úgyhogy vissza kell majd fogni magam, hogy ne menjen a diétám rovására. :)
Ellátóház kerti dekorációja
Lőrinc pap téri templom

Vintage Garden
2. Lakás/Külső - rendszeres önbarnító használat
Igyekeztem többször elővenni az új Avonos hab állagú önbarnítómat, úgyhogy végre lett egy kis színem, de sajnos ez még nem az az igazi nyári barnaság, amit csak a napon lehet elérni. Mindenesetre az augusztusi nyaralásig, az irodai lámpa alatt ücsörögve nem fogok színt szerezni, úgyhogy egyelőre marad ez a megoldás. 
Családtalálkozón
My Little Melbourne Coffee


3. Egészség, fittség - egészséges reggelit enni
Ebben a hónapban is igyekeztem odafigyelni az étkezésre és az edzésre, a hónap végén pedig még jobban rákapcsoltam, aminek az eredménye a lenti képeken is látható. Bár kilóban csupán 2-3 kilót dobtam le, de az edzéseknek köszönhetően kezd átalakulni az alakom és a narancsbőr nagy része is eltűnt a combomról, mindenféle csodakence nélkül. Amit szintén beépítettem a napi/heti rutinomba, hogy nagyjából minden 2-3. fürdéskor a korábbi bejegyzésben említett ebelin kefével átradírozom a bőrömet, ezáltal sokkal puhább és simább lett.

Az étkezés terén igyekszem kerülni a fehér lisztes, cukros ételeket illetve igyekszem kevés szénhidrátot enni. Szoktam persze, de akkor is teljes kiőrlésű lisztből készítek pl. palacsintát vagy teljes kiőrlésű tésztát főzök.

Az egyik kedvencem az alábbi képen látható összetevőkből áll, amit a héten készítettem el, ez pedig a paradicsomos tonhalas penne. 
Recept

Hozzávalók
500 g paradicsompüré
2-3 kisebb paradicsom
2 tonhalkonzerv
1 fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
bazsalikomlevél
oregánó, só, bors
500 g penne
sajt

Elkészítés
A tésztát megfőzöm. A szószhoz az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megdinsztelem, hozzáadom az áttört fokhagymát, majd a feldarabolt paradicsomokat és a paradicsompürét. A bazsalikom kivételével hozzáadom a többi fűszert. Ha a paradicsomok szétfőttek és a szósz elkészült, leöntöm a tonhalakról a levet és apró darabokra tépkedve a szószhoz adom, végül az egészre rászórom az apróra tépkedett bazsalikomleveleket és a pennéhez keverem.


Az egyik dolog, amiről képtelen vagyok lemondani, az a kávé. Nincs más káros szenvedélyem, de a cappuccinot imádom, mondhatni függő vagyok, úgyhogy nálam minden reggel ezzel a tejhabos csodával indul (persze otthon készítem). A hónapban készítettünk házi bodzaszörpöt is, amiből - a cukortartalma miatt- én nem sokat ittam, de nagyon fincsi lett :)
Mivel imádom az édességeket, desszerteket, nem mondtam le róluk teljesen, de igyekeztem egészségesebb változatra cserélni őket, mint például erre a kakaós avokádópudingra. Egyszerűen isteni finom, az avokádó ízét pedig nem is lehet érezni.

Recept

Hozzávalók
1 érett avokádó
2 ek. (zsírszegény) kakaópor
kevés 1,5 %-os tej
vanília aroma
ízlés szerint édesítő

Elkészítés:
 A hozzávalókat összeturmixoltam, pohárba halmoztam és a tetejére erdei gyümölcsös szószt (fagyasztott gyümölcsöket kevés édesítővel és vízzel összeforraltam, lehűtöttem) öntöttem.





A terveim júniusra a következők:
1. Lélek - kihasználni a hétvégéket, megünnepelni a 2. évfordulónkat 
2. Lakás/Külső - lakás rendben tartása, iratok rendszerezése
3. Egészség, fittség - Hajápolásra odafigyelni


Veletek mi történt májusban?

CONVERSATION

2 comments:

SophiEl said...

Már most látványos a változás amit elértél, csak így tovább! Örülök, hogy recept-ötleteket is megosztasz velünk, a tonhalas tésztát biztosan kipróbálom.
Nekem a május kicsit stresszesen telt, a sportra is kevesebb időm jutott, mellé pedig egy távkapcsolatot építgetek ;) úgyh nem unatkoztam. Júniusban szeretnék kicsit összeszedettebb lenni, barnulni, kihasználni a spontán hosszú hétvégéket és tervezgetni őszre. Nyáron szerintem már nem érdemes nagyobb projektbe belefogni.

PAncsi said...

Szerintem is nagyon szépen látszik az eredmény a képeken, gratulálok!
Én mostanában rákaptam a paleo édességekre, mert valami édesség kell időnként, de ezekben viszonylag kevés szénhidrát van. A mozgás nálam biciklizésből és otthoni súlyzós edzésekből áll, nekem ez a kombó abszolút bevált.
Az önbarnító használat nálam most már teljesen rendszeres, a nagy kedvenc testre a SunDance önbarnító teje. Ha nem is teljesen olyan színem van, mintha napoztam volna (annál egy icipicit sárgásabb, bár nem vészes), viszont óvom a bőröm, miközben azért jó színe van.

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...