Nagyon sokan kérdeztétek
különböző fórumon, hogy mikor folytatom a blogolást, ami bevallom, nagyon
jólesett. Azt tudtam, hogy semmiképpen sem szeretném végleg abbahagyni, azonban
eddig sajnos idő hiányában nem nagyon tudtam rendszeresen időt szakítani az írásra,
így már nagyjából egy éve szünetel(t) a blog. Most, hogy már a baba miatt
itthon vagyok azt hiszem több időm, kedvem és energiám marad a folytatásra, így
örömmel értesítek mindenkit, hogy mostantól ismét él az oldal.
Elsőként egy olyan témáról szeretnék írni, amire biztosan nagyon sokan kíváncsiak vagytok és amellyel régóta adós vagyok, ez pedig nem más, mint az esküvőnk, amit 2017. május 20-án tartottunk Szolnok mellett Szajolon, a Nairam Klubhotelben.
Az esküvőszervezésről már több alkalommal írtam korábban, amiket az alábbi linken érhettek el:
A helyszín
Az esküvői helyszín
kiválasztásánál elsősorban arra törekedtünk, hogy annak hangulata illeszkedjen
hozzánk és az általunk elképzelt esküvő stílusához, így esett a választásunk a
Nairam Klubhotelre. Külön szempont volt, hogy – mivel a násznép fele erdélyi,
másik fele főleg budapesti – olyan helyszínt találjunk, ahol a vendégeket el tudjuk
szállásolni. A Nairamosok a szervezés is nagyon segítőkészek és rugalmasak
voltak, abszolút gördülékeny volt minden a nagy napon is annak ellenére, hogy
aznap egy másik esküvő is volt a helyszínen egy másik teremben. Ezért külön
köszönet illeti Kormos Bettinát, aki többek között a mi esküvőnket is
szervezte. A környezettel, a szállásokkal és a vacsorával is maximálisan
elégedettek voltunk. Külön értékeltük, hogy ragaszkodtak hozzá, hogy a
különböző fogások között ne teljen el túl sok idő, hogy minden frissen, melegen
kerüljön az asztalra. A vacsora bőséges és ízletes volt, a kiszolgálás is
nagyon flottul ment, több vendég is jelezte, hogy a pincérek mennyire
udvariasak és szolgálatkészek voltak az egész rendezvény során. A helyszínt
illetőek is nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett a rokonok és barátok
részéről, különösen azzal kapcsolatban, hogy mennyire természetközeli és szép,
meghitt környezetben van.
Stílus, téma
Stílusát illetően elegáns,
ugyanakkor meghitt és kissé rusztikus esküvőt álmodtunk meg, amolyan vidéki
romantikusat. Nekem nagyon tetszenek az elegánsabb pajtás esküvők, így végül –
bár nem kifejezetten tudatosan – a miénk is valami ilyesmi lett.
Hangulat
Nagyon fontos volt számunkra,
hogy az esküvő tükrözze, hogy milyenek vagyunk. Meghitt és bensőséges légkört
szerettünk volna teremteni, ami azt hiszem tökéletesen sikerült is. Mi is és a
vendégeink is nagyon jól éreztük magunkat, senki nem volt feszélyezett, mindenki
el tudta engedni magát. Már a szervezés során tudtam, hogy a legmeghittebb és
kellemesebb légkört sok-sok lágy fénnyel érhetünk el, így rengeteg mécses,
lámpás és fényfüzér kapott helyet a dekorációban is. A kötetlen hangulathoz
sokban hozzájárult maga a helyszín is, amely a várostól távol, a Holt-Tisza
partján helyezkedett el, így azt hiszem egy kicsit mindenki ki tudott szakadni
a hétköznapok forgatagából és jól tudta érezni magát. Nagyon fontos volt
számunkra az is, hogy a programokba (pl. vetítés közös képekből, esküvői
játékok) valamint a dekorációba is belevigyük a saját elképzeléseinket és ezért
sok olyan részlete volt az esküvőnek, amelyet mi magunk alkottunk (meghívó,
menükártya, ujjlenyomatfa, asztalszámok, főasztal fölötti dekor, autódísz,
gyerekjátékok, vendégajándékok, színezők a gyerekeknek), és ezt hiszem ez is
nagyban hozzájárult ahhoz, hogy még inkább személyes és közvetlen hangulatot
sikerült teremtenünk.
Dekoráció
A dekorációt alapvetően a Czerka
Dekor készítette, akivel a helyszín egyébként is együtt dolgozik, így nem
nagyon kellett keresgélnünk e téren. Erikával átbeszéltük, hogy mik az
elképzeléseink, mi az, amit ezek közül mi magunk szeretnénk kivitelezni és mi
az, amit tőle várunk el, így együtt alkottuk meg a végleges dekorációt.
Természetesen nekem elég határozott elképzeléseim voltak a dekorációt illetően,
hiszen a legapróbb részletekig mindent előre megterveztem, azt hiszem azért
Erika is ki tudta bontakoztatni a kreativitását itt-ott. A dekoráció főbb színe
a marsala volt, ami – a mellett, hogy nagyon trendi volt akkoriban – hozzám már
régóta közel állt, ezt egészítettük ki itt-ott egy kis arannyal, sok zölddel
(elsősorban a virágoknál), illetve letisztult fehérrel és pasztelszínekkel,
illetve a fényekkel.
A főasztal mögött egy hatalmas fényfüggöny
került, amire az általunk – mohából és művirágokból -készített D&B
monogramot akasztottuk fel. Az asztalra egy egyszerű tűzött hosszúkás virágdísz
és egy Mr & Mrs felirat került. Az asztalok fölötti mennyezetre sugárszerűen
fehér drapéria és fényfüzér lett feltéve. Az asztalok közepére egy-egy lámpás
került tömbgyertyával és köré tűzött virágkoszorú. A tányérok alá fehér
tortacsipkét tettünk, a tányérokba pedig burgundi színű textil hatású szalvéta
és az általunk készített menükártya került.
A tánctéren a hangulatot a
mennyezetre húzott fényfüzérek és lampionok adták meg, illetve a bár és a
zenekar között elhelyezett desszert asztalnak is nagy sikere volt. Ide néhány
gyertyatartó, csipkefüggöny és egy világító LOVE felirat került.
A ruhaválasztásról korábban már
írtam részletesen, itt legyen elég annyi, hogy úgy éreztem, hogy tökéletes
ruhát választottam, amiben egész nap fantasztikusan éreztem magam és nagyon jól
illett az általam elképzelt modern, mégis kissé vintage stílushoz. A fátyol
terén volt némi vacilálás, hogy hosszú csipkeszegélyes fátylam vagy francia
fátylam legyen-e, végül utóbbira esett a választás, ami minden szempontból
különleges és tökéletes választásnak bizonyult.
A férjem végül egy királykék
szmokingot varratott magának a nagy napra, amiben nagyon jól érezte magát és
szerintem fantasztikusan állt rajta.
A koszorúslányok ruháját illetően
nem kis küzdelem volt dűlőre jutni az öt lánnyal, de végül azt hiszem mind
színben, mind pedig fazonban sikerült olyat találni, ami mindenkinek jól állt,
ugyanakkor illeszkedett az általam elképzeld koncepcióba is.
Kreatív fotózás
A barátnőm esküvője óta tudtam,
hogy ha egyszer a miénkre is sor kerül, akkor a kreatív fotózást az esküvőtől
elválasztva, egy külön napra szervezzük, így rengeteg idegeskedést megspórolunk
magunknak és sokkal nyugodtabban, kellő időt rászánva tudjuk a képeket
elkészíteni. Végül úgy alakult, hogy az esküvő előtti szombaton voltam
próbafrizurán, így ezt kihasználva erre a napra szerveztük a fotózást is. Mivel
a ruhámat kiárusításon vettem, a férjem pedig varratta, így ez sem volt akadály
az egy héttel korábbi időpont megszervezésében. A csokrot – ami természetesen
nem a végleges csokrom volt – aznap délelőtt dobtam össze az általam vásárolt
virágokból. Az egyetlen gondot az eső jelentette, ugyanis egész délelőtt
szakadt, de végül Budapesten és Tatán, ahol a fotózást tartottuk gyönyörű
napsütéses idő volt délután, így végül az utolsó pillatatban történt
egyeztetések és az időjárás előrejelzés nyomon követésével mégis nyélbe tudtuk
ütni a dolgot. Mivel ekkor láttuk meg egymást először (illetve ő engem) teljes
pompában, ezért a lakásunkhoz közeli Rózsák terei Szent Erzsébet templom
kertjébe terveztük a fotózás első felét és egyben azt a pillanatot, amikor a
férjem először megpillant. Így elsőként ő elkészült itthon és a fotóssal
találkozott a helyszínen. Hozzám pedig érkezett az unokatestvérem, hogy
segítsen öltözni és így mentünk oda később mi is a helyszínre, ahol a fiúk már
vártak minket.
Néhány felvétel után átkocsikáztunk Tatára az angolkertbe, ahol
a képek nagy részét készítettük (mellesleg az itteni Pálmaház volt a másik
esélyes esküvői helyszínünk, így végül ezt is sikerült valamilyen formában
belecsempészni az esküvőbe). Én mindenképpen ajánlom a külön
napi kreatív fotózást, mert sokkal több idő és türelem jut ilyenkor a képek
elkészítésére és nem kellett amiatt feszengenünk, hogy hosszú időre magára
hagyjuk a násznépet. (Persze a nagy napon is készült pár kép a naplementében a
Holt-Tisza partján, de ez csak néhány percet vett igénybe).
A nagy nap
Mivel az esküvő helyszíne tőlünk
kb. 80 km-re volt, így már előző este a helyszínre utaztunk, hogy mindent
időben elrendezzük és elvégezzük az utolsó (előtti) simításokat. Másnapra nekem
gyakorlatilag már csak a készülődés (fodrász, sminkelés, öltözködés) maradt, a
vőlegénynek pedig még az utolsó ügyek intézése (virágdíszek kifizetése, templom
díszítése, autómosás, néhány barát helyszínre fuvarozása stb.), illetve a
készülődés.
Míg én az utolsó simításokat
végeztem és a koszorúslányokkal pezsgőztem a készülődés során, a vőlegény a
vendégvárás során fogadta a vendégeket és szolgáltatókat, eligazította őket a
szobájukhoz és átbeszélte az utolsó részleteket a ceremónia mesterrel.
Ezalatt én persze a vendégektől
távol vártam a délután 3 órát, amikor is elkezdődött a polgári szertartás a
Nairam Klubhotel kerthelyiségében. A vőlegény, majd a koszorúslányok bevonulása
után ekkor kísértek be a szüleim engem is és ekkor látott meg a násznép is
először. A szertartás nagyon szép időben zajlott és gyönyörű, meghitt volt, az
egyetlen vicces pillanat az volt, amikor sokadjára sem sikerült felhúznom a
férjem ujjára a gyűrűt, úgy be volt dagadva az ujja, így végül az ő
segítségével megoldottuk a helyzetet és rákerült az ő ujjára is a karika. A
szertartás megpecsételéseként egy kis növényt locsoltunk meg vízzel, nálunk ez
volt homoköntés helyett.
A szertartást követően volt még
egy kis idő, amikor én is válthattam pár szót a vendégekkel, majd 5 órára
mentünk a szolnoki református templomhoz, ahol az egyházi szertartás zajlott
Végh Miklós tiszteletes vezetésével. A templom épülete maga is egyébként nagyon
tetszett nekünk, hiszen ez is kicsit rusztikus, vintage, így ennél tökéletesebb
már nem is lehetett volna. A szertartáshoz a férjem választotta Ruth történetét
a Bibliából, így e köré épült fel az egész. Több idősebb, vallásos rokon is
megjegyezte, hogy milyen szépen beszélt a lelkész, ami külön öröm volt nekünk
is. A templomi szertartás után következett a – számomra – az egyik legszebb pillanat, amikor kivonultunk a templomból és a násznép rózsaszirmokat szórt ránk. A templomkertben tartottuk a gratulációt és természetesen a csokordobás/harisnyakötő-dobás sem maradhatott el.
Ezt követően mindenki visszatért a helyszínre, ki-ki átöltözött és egy welcome
drink kíséretében mindenki elfoglalta a helyét (a vendégváró ajándék volt
egyben az ültetőkártya is), majd 19 órától kezdődött a vacsora. Innentől
gyakorlatilag felpörögtek az események és úgy éreztem, hogy éjfélig nagyjából
mintha egy óra telt volna el, mert annyira gyorsan történt minden: vacsora,
fényképvetítés, néhány fotó a vendégekkel, fotózás a naplementében velünk,
játékok, nyitótánc és 23 órakor a torta és egyben ajándékozás (nálunk nem volt
külön menyasszonytánc). Éjfél körül elindultunk átöltözni, ekkor a kivonuláshoz
egy csillagszórós sorfalat álmodtunk meg, amit nagyon jól sikerült a
fényképeken és videón is átadni. Azt hiszem igazán mesébe illő pillanat volt. Átöltözés után gyakorlatilag már nem voltak nagyobb események, mindenki bulizott hajnalig, míg végül mindannyian kifáradtunk és fél 4 körül mindenki aludni tért.
Összességében azt kell mondanom,
hogy minden úgy sikerült, ahogy terveztük, nem voltak kellemetlenségek vagy
nagyobb problémák, amiért minden szolgáltatónak, a barátainknak és a
családunknak is nagyon hálásak vagyunk, ugyanis mindannyian sokat tettek azért,
hogy ez a nap számunkra is tökéletes legyen.
Végül, de nem utolsó sorban
szeretnék néhány tippet megosztani azokkal, akik még esküvőszervezés előtt
állnak:
1. Kezdjétek
el időben a szervezést. A nagyobb dolgokat már érdemes az esküvő előtt legalább
egy évvel lefoglalni (a helyszín, a jó fotósok, zenekarok jópár hónapra, akár
évre előre is be lehetnek táblázva!), majd fokozatosan haladni a kisebb dolgok
felé. Ez azért is nagyon fontos, mert így nem nyűg, hanem öröm lesz a szervezés
és lesz idő mindennek alaposan utána járni.
2. Válasszátok
szét a számotokra fontos és kevésbé fontos elemeket, majd ettől függően
keressetek szolgáltatót. A fontos dolgokra érdemes többet áldozni, ezek azok,
amelyek meghatározzák az esküvőt. A kevésbé fontos dolgokban lehet
rugalmasabbnak lenni, esetleg egy kicsit meghúzni a költségvetést. Számunkra a
legfontosabbak voltak: fotós, ételek, zene, helyszín. Érdemes megjegyezni, hogy
bár számotokra minden apró részlet lényeges, a vendégek nem arra fognak emlékezni,
hogy milyen színű volt a szalvéta, hanem elsősorban az ételre/italra és a
zenére.
3. Nem
kell félni attól, hogy néhány dolgot magatokra vállaljatok és ti készítsétek
el. Kellő idő és kreativitás mellett minden megoldható. Nekünk sokat jelentett,
hogy számos dolgot mi magunk állítottunk elő és jóleső érzés volt az is, amikor
a vendégek rácsodálkoztak, hogy ezeket mi készítettük (pl. meghívó,
vendégajándék kézműves sör stb.).
4. Sokszor
ragaszkodni kell az elképzelésekhez, mert néhány családtag vagy szolgáltató
megpróbálhat eltéríteni attól, de kellő határozottsággal mindent keresztül
lehet vinni. (Persze a hasznos és jó tanácsokat érdemes megfogadni)
5. Utolsó
nap már lehetőleg ne kelljen nagyobb dolgokat intézni, hogy nyugodtan tudjatok
készülődni.
6. Tartsátok
külön napon a kreatív fotózást, mert ezzel sok időt és energiát megspóroltok nagy
napon, ráadásul a képeken is nyugodtabbak és kiegyensúlyozottabbak lesztek.
7. Vonjátok
be a készülődésbe a családtagokat, barátokat is. Nálunk például a vendégváró
falatokat az anyukám és a nagymamám, a savanyúságot apukám készítette, az
autónk díszítését a barátaink végezték.
8. Foglaljátok
le a legkisebbeket is. A gyerekek is szeretnek részt venni az esküvőkön, hiszen
egyfelől sokáig fennmaradhatnak, másfelől ez nekik is különleges esemény. Mind
a gyerekek, mind a szüleik jó néven veszik, ha nekik is készültök valami
foglalatossággal. Mi is füzeteket nyomtattunk esküvői témájú képekkel, amiket
zsírkrétával egy külön kis asztalnál kiszínezhettek és hazavihettek magukkal.
Illetve vettünk még nekik esküvői torta alakú buborékfújókat is.
9. Hívjátok
meg a barátokat! Szerencsések vagyunk, hogy egy viszonylag nagyobb,
összeszokott közös baráti társaság alakult ki az évek során, akik megalapozták
az esküvő hangulatát is, hiszen elsősorban a fiatalok azok, akik „húzzák a bulit”
és csinálják a hangulatot.
10. Beszéljétek
meg, hogy ki mennyire veszi ki részét a szervezésből. Ha együtt szervezitek,
akkor is érdemes leosztani, hogy ki mivel szeretne inkább foglalkozni, mi az,
amit vállal. Nyilvánvalóan a férfiakat kevésbé fogja érdekelni a dekor és a
sütemények, de mondjuk a menü és italcsomag kiválasztása, esetleg az egyes
szolgáltatók felkeresése már jobban leköti őket. A lényeg, hogy mindent
beszéljetek át és közösen döntsetek.
Végül szeretném leírni valamennyi
szolgáltatót, aki közreműködött az esküvőnkön és akiket egytől egyig bátran
ajánlok mindenkinek, ugyanis maximálisan elégedettek voltunk velük:
Helyszín: Nairam Klubhotel ésSzabadidőközpont
Fotó: Mészáros Péter
Videó: Nagy László
Zenekar: Night Light Trió
Ceremóniamester: Balogh István Vilmos
Tánc: Torkos Rita
Frizura: Szabó Roxána
Smink: magam készítettem
Virágok: Virágmánia
Dekoráció: Czerka Dekor
Sütemények, torta: ZagyvaCukrászda
Esküvői ruha és kiegészítők: La femme szalon
Menyecske ruha: Charm
Szmoking: Fővárosi öltönyház
Koszorúslány ruhák: varrattuk
Végül szeretném megosztani veletek az esküvői highlight filmünket, amit Nagy László fotós/videós készített:
6 comments:
Gratulálok Dalma, sok boldogságot kívánok Nektek! Csodaszépek voltatok. Nagyon jó volt olvasni a bejegyzést (hónapok óta mondogatom a férjemnek, hogy úgy elmennék már egy jó esküvőre, most legalább olvastam róla :-)). Tata nagyon jó választás volt a kreatív fotózáshoz, oda jártam gimibe, imádtunk az Angol Parkban bolyongani :-)
Gratulálok, csodás esküvőd volt! És gratulálok a babához is!
Jó hogy visszatértél, inspiráló ez a bejegyzés!
Először is: üdv újra itt, nagyon örülök neki, hogy ismét blogolni fogsz, nagyon várom az új bejegyzéseket!
Gratulálok nektek, csodásan néztél ki a nagy napon, gyönyörűek a fotók és minden :) külön tetszik a templomi esküvőre a ruha felsőrész megoldása :)
Kedves Dalma,
Nagyon örülök hogy folytatod a blogot, nagy boldogsággal értesültem róla! Nekem egy igazi példakép vagy, szinte a kezdetektől követem a blogodat és annyira jó volt mindig minden témájú bejegyzésedet olvasni, legyen szó szépségápolásról, tanulási módszerekről, személyesebb hangvételű bejegyzésekről :) Sok boldogságot kívánok Neked az életben és gratulálok a kisbabához is :)
Egy lelkes olvasód: Erika
Köszönöm szépen a kedves szavakat :)
Gyönyörű esküvőtök volt, csodás minden részlet, a bejegyzés pedig szuper hasznos. Örülök, hogy visszatértél! :)
Sok Boldogságot és gratulálok a Babához! <3
Post a Comment