Madame Croque - a szendvicsek királynője


A Croque Madame egy francia grillezett szendvics, amiben sonka és sajt van, a tetején pedig egy tükörtojás. Ez a szendvics 1910 környékén bukkant fel a különböző párizsi menükben, de senki nem tudja, honnan ered a neve. Mindenesetre hihetetlenül gusztusos, nagyon gyors és nem utolsó sorban finom is. 

Szerintem igazán látványos annak ellenére, mennyire egyszerű, úgyhogy akár vendégeknek is elkészíthető reggelire. Sőt, anyák napjára is kedves meglepetés lehet . De a párotok is biztos örülne neki.


Hozzávalók:

2 szelet (vagy két fél szelet) kenyér (szerintem teljes kiőrlésűből a legjobb, én házi kenyeret használtam, ami fele-fele arányban teljes kiőrlésű és sima lisztből készült)
vaj
egy tojás
2-3 szelet sajt
2-3 szelet sonka/tarja
újhagyma

Elkészítés:

A két szelet kenyér egyik oldalát megkenem vajjal, ezek kerülnek kívülre. Tehát a nem vajas felére teszem a szelet sonkát és a sajtot, majd ráteszem a másik szelet kenyeret, a vajas felével kifelé. Ezután egy kisebb serpenyőbe teszek egy kevés vajat (kb. 1 kiskanálnyit) és óvatosan ráteszem a szendvicset. Amikor megpirult az egyik oldala, óvatosan megfordítom (hogy ne essen szét) és megpirítom a másik oldalát is, ekkor a sajt meg fog olvadni benne, ha pedig a sonka kilóg, mint az enyémben, akkor kicsit ez is megpirul. Ha ez kész, akkor egy tányérra kiteszem. A maradék vajhoz, ha szükséges, teszek még egy kicsit (beszívja a kenyér) és ebben egy tükörtojást készítek (egy kis só, bors, paprika mehet rá). Végül, ha kész (a legjobb, ha a sárgája lágy), ráteszem a szendvics tetejére. Ezután egy újhagymát felvágok és rászórom. 

Ez így fog kinézni:


 Ezután félbevágom, hogy a tojás lecsorogjon. Ráadásul így sokkal jobban is néz ki :)



 Jó étvágyat!

CONVERSATION

12 comments:

lex said...

Nagyon jól néz ki :) Kár, hogy utálom, amikor folyik a sárgája... Valahogy olyankor nekem túlságosan hasonlít a tojás eredeti, nyers halmazállapotára :)

Unknown said...

fúúú.. de guszta :O :D

Csipkelány said...

lex: Barátom sem szereti, én viszont csak úgy szeretem. Amúgy meg lehet simán is süti, ha úgy jobban szereted. Szerintem úgy is fincsi lehet :)
Fanny: Finom is :)

Anonymous said...

Nagyon jól néz ki :))))! Ki is próbálom a holnapi reggelinél :)

Bogi. said...

hmm nagyon jól néz ki!

L said...

ez nagyon nagyon jól néz ki, köszi az ötletet :)

lex said...

Ó, akkor rokonlelkek vagyunk. Én még a főtt tojást is úgy csinálom, hogy ott hagyom negyedórára forrni, hogy biztosan megkeményedjen a sárgája is :D Mivel amúgy mindenféle szendót imádok (eltudnék él rajta kb), ezért tojás nélkül simán jöhetne :)

Thündérke said...

nyamiii, olyan jó néz ki *-*

Bodonyi Bianka said...

Jujj, megvan a hétvégi reggeli :) Köszi!

Csipkelány said...

Nincs mit lányok! :) Jó étvágyat!

LittleMucli said...

Nyamiii,ilyen szendvicset bármikor megennék.Ki is próbálom,köszi az ötletet

Jucus-StileBellezza Blog said...

Szeretem olvasni a blogodat, ezért kaptál tőlem egy díjat. :)
http://stilebellezza.blogspot.com/2012/05/elso-dijam.html

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...