Fűszervajat ajándékba

Ezeket az ajándékokat készítettem a párom családjának. Mivel nem volt elég megfelelő méretű befőttes üvegem, ezért utánanéztem, hogy lehetne megoldani a csomagolást másképp, akkor találtam rá a zsírpapiros feltekerős módszerre. Mekkora véletlen, hogy anyukám pont aznap hozott haza zsírpapírt (pedig nem is tudta, hogy mit akarok). :)
A feltekerés eredményeképp valahogy mégsem kerek rúd lett, hanem lapított téglalap, de szerintem így még jobb is. Három ízben készítettem: zöld fűszeres, fokhagymás-chilis és fahéjas mézes. Egyébként nagyjából bármit bele lehet keverni, én a neten keresgéltem ötleteket, aztán a végén még hozzáadtam, ami volt itthon és úgy gondoltam, hogy illik hozzá. Például a zöld fűszeresben bazsalikom, kakukkfű, oregáno, kapor stb. vannak. A fokhagymás chilisben természetesen fokhagyma és chili, só, bors és egy kis erős paprika.
A mézes fahéjasról már írtam, ezt itt olvashatjátok: 




Kicsit a csomagolással próbáltam feldobni, szerintem egészen jól sikerültek. Jó kis karácsonyi külsejük lett :)
Egyébként a sósakat sült húsokhoz, főtt burgonyához is lehet használni. A fahéjas mézeset pirítósra, kekszekre.

CONVERSATION

6 comments:

Thündérke said...

húú ez nagyon ötletes, és tuti finom is :) Ügyes vagy, és biztos , hogy örülni fognak nekik :)

Csöpi said...

Te egy istennő vagy! Mennyi ajándékötlet... és a legjobb az, hogy mind te készíted el, ezáltal lesz igazán személyes :)
Én tegnap debütáltam a majdnem csokis almával, amiből végül karamellizált alma lett (uis a csoki nem akarta bevonni, folyton lefolyt róla...) és óriási sikere volt, úgyh készítek Karácsonyra a családnak is :D

Csipkelány said...

Köszi lányok!
Csöpi: ha gondolod írd meg ide vagy e-mailben (matefidalmabrigitta@gmail.com), hogyan csináltad az almákat pontosan és talán tudok segíteni, hogy mi lehetett a gond. Nekem is kicsit folytak, de nem annyira. Mondjuk a diós bevonattal szenvedtem, mert akkor nagyon levált a csoki nekem is, de végül marokra fogtam és addig nyomogattam és szorongattam, amíg oda nem ragadt. Aztán gyorsan be a hűtőbe, hogy rádermedjen.
Ja: nem lehet, hogy az volt a gond, hogy olyan erős wax szerű bevonat volt az almákon? Azt alaposan le kell dörzsölni róluk egy tiszta szivaccsal, de olvastam valahol olyat is, hogy forró vízben 1-2 másodpercre belemártani és akkor az eltűnik róla. Amiatt is lehet, hogy nem ragadt rá a csoki.Bár én inkább dörzsöltem, mert féltem, hogy a forró vízzel gond lesz a tartóssággal és, hogy esetleg megpuhul az alma is.

Makeupcakes said...

Ez nagyon klassz ötlet!:)

dyna said...

Épp most kutyulom össze a 2. adag mézes-fahéjasat, míg az előző 3 anyagnyiból készült, ez már 4. :)
(de végre nekem is marad, imádom!:))

Asszem ez a sós változat már megmarad jövő kariajira, vagy egyéb másra, de nagyon jó ötlet, újfent nagy köszi!

Készen is lehet kapni ilyen fűszervajat, a kedvenc kajáldánkban van is fűszervajas natúr husi (simán kis olajban, serpenyőben megsütni vagy csirkét vagy pulykát vagy sertés bordát), aztán ha kész, rákarikázni 2 kis kupac vajat, mellé krumplipüré, nyammm, mennyei:) Szóval feltétlenül próbáljátok ki így is! ;)

Én is bajban vagyok most befőttes üveggel, elosztogattam a 3 picit, most már csak 2 van itthon. Zsírpapírom nincs, bár a sütőpapír kicsit hasonlít rá küllemre...
Mindegy, úgy döntöttem, h guszta kis piros üvegedénykébe teszem és gondosan lefóliázom az egész testét, aztán megkérem apát, h ha pénteken talizunk, adjon vissza pár mini üvegemet és akkor átkanalazom (900 milis befőttesbe mégsem rakhatom:)).

Mézeskali tészta is bekeverve, szóljatok ha kell, van egy tuti recept, amit évek óta sütök. ;)

(az imént a fent említett csoda kutyulgatása közben eszembeis jutott, nem is hittem volna, h a bjuti blogok még ilyen jóféle hendméd ajiötleteket és új kedvenceket is adnak nekem, nagyon szívet melengető érzés ez...:))

Csipkelány said...

Dyna: Nagyon örülök, hogy ennyire tetszik :) A mézeskalács receptet szívesen fogadom én, ugyanis idén sütöttem egy adagot, gondoltam jó lesz a fára meg ajándékot díszíteni (de végül kis sem díszítettem őket, mert unokatesómék megették majdnem mindet :)) De őszintén szólva nem lett valami jó. Elég száraz lett. Nem voltam tőle elájulva. A recept netről volt, csomót keresgéltem. Úgyhogy ha már idén mégsem csinálnám meg, azért jó lenne egy tuti recept birtokában lenni :)

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...