Egészséges nassolnivaló - Kókuszos kölesgolyó

Amint tudjátok, éppen nagy diétában vagyok. Attól függetlenül, hogy már nem írom ki a mindennapi menümet (mert nem akarom, hogy csak erről szóljon az oldal), még nem jelenti, hogy nem aszerint eszem. Viszont néhány receptet, esetleg néha egy-egy napi menüt továbbra is megosztok veletek, hátha valakinek hasznos.
Most egy egyszerű receptet hoztam. A kókuszos kölesgolyóról van szó, ami nagyon gyorsan elkészül, különösebb tudást sem igényel és szerintem nagyon finom. Ami pedig nem mellékes, elhízni sem fogunk tőle.


Hozzávalók: 
köles
kókuszreszelék
méz

Elkészítés: 2 dl kölest 3 dl vízben megfőzünk, hagyjuk kihűlni. Miután kihűlt hozzáadunk kb. ugyanennyi kókuszreszeléket (kb. egy csomag) és tetszőlegesen mézet (ha esetleg túl ragadós lenne egy kis kókusszal még lehet javítani). Miután ez megvan, kis golyókat formálunk belőle és egy szilikon sütőlapon vagy sütőpapíron 180-200 fokon addig sütjük, amíg szép aranybarnára pirul.

CONVERSATION

5 comments:

iamzita said...

Ez jól hangzik! Meg tudod mondani, hgy hány kalória van benne? Köszi

Csipkelány said...

iamzita: Nem szeretnék hülyeséget mondani, sajnos nem tudom. Esetleg ha leméred az összetevőket, akkor ki lehet számolni :S

Thündérke said...

tuti finom :$

Anonymous said...

1 evőkanál méz kb. 98 kcal, (az én napi energiaszükségletem 1/20-a). A méz igen erős szénhidrátforrás. Összehasonlításképpen 10 dkg főtt köles ad 116 kcal energiát.

Unknown said...

De jó! Én is diétázom, ki fogom próbálni, csak méz helyett édesítővel. Bár lehet akkor nem tapad össze...:/

Like us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...